Fullbokat för 2022.
Vi hjälper er
Att hinna pussla ihop vardagen kan vara nog svårt och städningen kanske blir lidande – därför vill vi underlätta för er och sätta den guldkanten på vardagen så att ni slipper den stressen.
vanliga frågor vid hemstäd
Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får inför hemstäd.
Priset baseras på hur stor er bostad är och tidsåtgången beror på hur lättstädad den är samt om den är normalstädad i grunden. Lite längre ner kan du se timpris samt prisexempel för olika bostadsstorlekar.
Vi vill alltid underlätta för er så mycket som möjligt och vill därför inte att ni ska behöva känna att ni ska ska göra en massa innan vi kommer. Däremot underlättar det enormt om exempelvis leksaker är undanplockat från golv. 🙂
Hur kommer vi in?
Sen får ni fundera på hur ni vill göra inför att vi ska komma in i er bostad (om ni inte är hemma förstås) – Vill ni ge oss en nyckel/kod går det bra, alternativt gömma nyckel och berätta var den är.
Bra att meddela oss
Skulle det vara något i ert hem som t.ex. är väldigt skört/något ni är väldigt rädda om eller att t.ex. något fönster är väldigt svårt att stänga efter man haft det öppet – vad som helst – Berätta gärna detta då så vi har koll!
Likadant får ni väldigt gärna tala om ifall t.ex. era golv inte tål något speciellt medel eller om ert kakel i badrummet ej får komma i kontakt med kalkborttagning osv.
Självklart går det bra, oftast brukar det däremot gå lite snabbare för oss om vi är själva. Men ni bestämmer vad som känns bäst!
Önskemål på upplägg:
Ni som kund får självklart komma med önskemål på hur ni vill lägga upp det, vi är flexibla och vill gärna höra hur ni tänker. Vi är väldigt måna om att ni ska känna er nöjda.
Har ni inget önskemål på upplägg kör vi på som vi brukar – vilket funkar väldigt bra det med!
I en städning ingår:
• Damning av ytor
• Blöttorkning av ytor
• Dammsugning av alla golv
• Moppning av alla golv
• Kök: avtorkning av köksluckor och bänkar, vasken rengörs
• Badrum: Dusch kalkas av vid behov (detta kan krävas mer tidsåtgång), handfat, toa, dusch
Upplägg med dag & tid:
Om du vill ha regelbunden städning (allt från en gång i veckan till en gång i månaden, vi jobbar utifrån ett fyra-veckors schema) får du en dag och tid tilldelad efter överenskommelse. Vårat schema börjar bli väldigt fullt då vi bara är två stycken som jobbar, men vi försöker alltid att möta dig i dina önskemål så gott vi kan utifrån hur schemat ser ut.
Tyvärr hinner vi inte alltid få till det i schemat, men om detta känns viktigt för er får ni gärna berätta det – så ska vi se om vi kan lösa det. Oftast kommer vi bara på den bestämda städdagen och det går alltid väldigt bra!
Om vi har kommit överrenes om en bokad städning så gäller:
Ingen kostnad debiteras där avbokning sker före 14 dagar. Därefter debiteras halva avgiften.
Om ni blir sjuka:
Skulle ni eller era barn vara sjuka får vi ställa in städningen.
Hur blir det med städningen då?
Antingen uteblir just den gången, eller så kan vi komma lite senare om vi t.ex. skulle få något annat återbud.
Vad händer om vi blir sjuka?
Skulle vi båda vara sjuka kommer vi tyvärr behöva ställa in städtillfället. Ibland kan det vara så att en av oss kan komma om inte båda är sjuka, men det beror på hur schemat är för den dagen. Likadant här kan vi se om man hittar en dag lite senare som kan passa, annars får vi vänta till nästa städgång.
Än så länge har vi inte haft någon vikarie, men det är något vi ska se till att ordna.
Vi har med oss dammsugare och all städmaterial – och städar med miljövänligt medel. Ni behöver därför inte tänka på att ha något hemma för våran skull.
Vi tar ut en summa för städmaterial från 25kr
Det är väldigt olika – Ibland kommer vi båda två men ibland kommer bara en av oss. Vi har behövt dela upp oss mer nu när vi fått in fler fasta kunder.
PRISER
Utan RUT-avdrag
500 kr/tim
Städmaterial & fakturaavgift tillkommer*
Efter RUT-avdrag
250 kr/tim
Städmaterial & fakturaavgift tillkommer*
*Städmaterial = från 25kr
*Fakturaavgift: 25 kr för mejl & 50 kr för papper
Milersättning 29kr/mil
Minsta kostnad 50 kr
PRISEXEMPEL
Nedan har vi lagt in exempel på vad priset efter RUT-avdraget blir baserat på bostadens storlek. Priset (och tidsåtgången) är ett ungefärligt pris baserat på ett hem som är normalstädat i grunden och kan alltså variera något beroende på hur lättstädat din bostad är. Första gången vi städar kan det däremot behövas mer tid. Städmaterial, resa & administrationsavgift tillkommer
KVM - tidsåtgång = ca pris efter rutavdrag
-
50 kvm - 1 tim = 250 kr/efter RUT
-
100 kvm - 2 tim = 500 kr/efter RUT
-
150 kvm - 3 tim = 750 kr/efter RUT
-
200 kvm - 4 tim = 1000 kr/efter RUT
VÅR TANKE ÄR ATT..
..underlätta för er & vara så flexibla vi kan -och samtidigt göra det lilla extra ibland så att vardagen förgylls.
BRA ATT VETA
På knappen nedan kan du läsa om Rutavdrag.
Har du en önskan angående våra tjänster, får du gärna höra av dig med dina önskemål. Vi är flexibla och vill gärna hjälpa dig!
Fyll i formuläret längst ned på sidan för att skicka din bokningsförfrågan, så hör vi av oss! 🙂
..Behöver vi i regel mer tid. Det kan ni ha i åtanke! 🙂
Du som kund väljer hur ofta du önskar hjälp. Vi hör gärna dina tankar och hoppas på att kunna hjälpa dig!
Vi skickar en faktura och du som kund väljer hur du vill ha den – antingen post, mejl eller avi.
VI SOM JOBBAR MED HEMSTÄD

Annika

Josefine
Mammaledig 2022
Vad säger andra om Annikas Vardagshjälp?
VILL DU BOKA OSS för hemstäd?
skicka en förfrågan genom att fylla i formuläret, så hör vi av oss så snart vi kan! 🙂
Observera att vi bara är två stycken anställda, så därför hinner vi inte alltid svara så snabbt vi önskar på mejl och telefonsamtal. Glöm inte heller att kolla skräpposten om du inte fått svar då våra mejl ibland hamnar där!